به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه خورش ریواس

خورش ریواس ، طرز تهیه و پخت خورش ریواس خوشمزه و مجلسی جاافتاده در منزل به صورت تصویری با گوشت مرغ و قرمز ، khoresh rivas
دستور تهیه و پخت خورش ریواس خوشمزه با تصویر مرحله به مرحله

خورش ریواس از جمله خورش های پرخاصیت و مفید محلسی مخصوصا استان کردستان است که به خاطر ریواس، عطر و طعم بی نظیر و فوق العاده ای دارد و جزو خورش های پرطرفدار و مقوی می باشد. همانطور که می دانید ریواس در فصل بهار موجود است، به همین خاطر این خورش یک غذای فصلی و بهاری محسوب می شود.

خورشت ریواس را اکثرا با گوشت گوسفند یا گوساله درست می کنند، اما برای تنوع بیشتر می توان با گوشت مرغ، بوقلمون و یا گوشت چرخ کرده هم درست کرد. حتی برخی افراد به این خورش مقداری هم کرفس اضافه می کنند که خوشمزه تر و خوش عطر می شود.

این خورش از غذاهای های محلی و معروف کردستان می باشد، اما در مناطق دیگر کشورمان هم آن را طبخ می کنند. همچنین در برخی شهرها خورش ریواس را با لپه و رب انار درست می کنند که در همه روش ها بسیار خوشمزه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه خورش ریواس آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این خورش را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این خورش ریواس جاافتاده خوشمزه و عالی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم خورش ریواس
گوشت خورشتی  ۴۰۰ گرم
ریواس  ۳۰۰ گرم
پیاز 1 عدد
نعنا و جعفری  ۲۰۰ گرم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز  به میزان لازم
روغن  به میزان به لازم
مراحل تهیه و پخت خورش ریواس

1. برای درست کردن این خورش، ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس گوشت را تکه تکه کرده و به قابلمه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم.

2. وقتی گوشت کمی تفت خورد و تغییر رنگ داد، مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می زنیم و حدود 2 لیوان آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم نیم پز شود.

3. در این فاصله نعنا و جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم. ریواس را هم پوست گرفته و به اندازه های دو سانتی خرد می کنیم.

4. بعد در یک تابه ریواس خرد شده را حدود 3 دقیقه با کمی روغن تفت می دهیم تا کمی نرم شود، فقط زیاد تفت ندهید تا له نشود. سپس ریواس ها را از تابه جمع می کنیم و نعنا و جعفری خرد شده را به تابه می ریزیم و خیلی کم تفت می دهیم.

5. وقتی که گوشت نیم پز شد، سبزی تفت داده شده را به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و مقداری هم نمک می زنیم و دوباره درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به همراه سبزی کاملا بپزد.

6. در انتها حدود یک ربع آخر پخت، ریواس های تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه می کنیم تا 15 دقیقه بجوشد. بعد از یک ربع حرارت را خاموش می کنیم.

7. خورشت آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش ریواس خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت خورش ریواس

سبزی خورش ریواس

برای سبزی خورش مقدار جعفری بیشتر از نعنا باشد و همچنین سعی کنید از ریواس ترش یا شیرین استفاده کنید، چون ریواس تلخ خورش را تلخ می کند.

گوشت خورش ریواس

خورش ریواس را با گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده هم می توانید درست کنید. همچنین برخی افراد برای این خورش از یک قاشق رب هم استفاده می کنند تا گوشت رنگی داشته باشند.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه خورش , طرز تهیه خورش ریواس , طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه , طرز تهیه خورش ریواس خانگی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

طرز تهیه نان چای قزوین

نان چای قزوین ، طرز تهیه و درست کردن نان چای قزوین خوشمزه و ترد در خانه به صورت تصویری و مرحله به مرحله ، nan chay ghazvin
دستور تهیه نان چای قزوین خوشمزه و مجلسی 150 عدد

نان چای قزوین یک نوع شیرینی ترد و بیسکویت مانند است و از شیرینی های سنتی و معروف شهر قزوین می باشد. درسته که این نوع شیرینی مخصوص سرو با چایی می باشد اما بیشتر قزوینی ها این شیرینی ترد و خوشمزه را حتی برای عید نوروز هم درست می کنند.

اما شاید برایتان جالب باشید بدانید که چرا اسم این نوع شیرینی نان گذاشته شده است؟ در واقع دلیل اصلی این نامگذاری این است که به هنگام درست کردن این نوع شیرینی، نسبت آرد استفاده شده نسبت به بقیه مواد بسیار بیشتر می باشد و علاوه بر این کم شیرین بودن این نوع شیرینی باعث شده است که به جای لقب شیرینی از لقب نان چای قزوین استفاده شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان چای قزوین آشنایی ندارید، ما در این آموزش درست کردن انواع شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان چای قزوین را آماده کرده ایم تا شما به راحتی در منزل بتوانید این نوع شیرینی خوشمزه و مخصوص را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

توجه کنید با این مقدار مواد لازم گفته شده بسته به نوع کاتر خود می توانید بین 140 تا 180 نان چای قزوین درست کنید. در ادامه با طرز تهیه و پخت نان چای قزوین با ما همراه باشید.

مواد لازم نان چای قزوین
آرد  500 گرم یا 3 لیوان پر + یک سوم لیوان
پودر قند 125 گرم یا 1 لیوان سرخالی
روغن جامد یا روغن صاف قنادی  250 گرم یا 1 لیوان پر
زرده تخم مرغ  2 عدد
ماست غلیظ و کم آب 90 گرم یا یک سوم لیوان
بیکینگ پودر  1 قاشق مرباخوری معمولی
پودر هل  1 قاشق مرباخوری
مواد لازم رومال نان چای قزوین
زرده تخم مرغ 1 عدد
ماست  1 قاشق چایخوری
زعفران دمکرده غلیظ نصف قاشق چایخوری
عسل یا شربت بار 1 قاشق چایخوری به دلخواه
مراحل تهیه و پخت نان چای قزوین

1. برای درست کردن این نوع شیرینی خوشمزه، ابتدا روغن و پودر قند را در یک ظرف می ریزیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا کاملا سبک و روشن و حجیم تر شود. توجه کنید آرد و پودر قند را باید حتما الک کنید و اگر از روغن جامد استفاده می کنید، باید آن را قبل از استفاده صاف کنید.

2. در ادامه زرده تخم مرغ ها و پودر هل را اضافه می کنیم و این بار به مدت دو دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم. سپس در یک ظرف دیگر ماست و بیکینگ پودر را مخلوط می کنیم و به مدت یک دقیقه صبر می کنیم تا بیکینگ پودر فعال شود و بعد به مواد اصلی مان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا موادمان یکدست شود.

3. سپس آرد را به آرامی و در چند مرحله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و در انتها با نوک انگشت خمیر را منسجم می کنیم. بعد روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم تا خمیر به اصطلاح خودش را بگیرد.

4. بعد از 30 دقیقه خمیر را بر روی سطح میز کار و بین دو نایلون و به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم و بعد کاتر می زنیم. می توانید به هر شکلی که دوست داشتید کاتر بزنید. حالا بر روی سینی شیرینی پزی کاغذ روغنی می اندازیم و خمیرهای کاتر زده را بر روی کف سینی شیرینی پزی می چینیم و روی شیرینی را رومال می کنیم و در صورت تمایل با پودر پسته یا کنجد تزیین می کنیم.

5. حالا سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها یا همان نای چای قزوین مان بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید و در صورتی که به فر دسترسی نداشتید، می توانید در فر دستساز یا تابه دو طرفه هم این شیرینی خوشمزه را درست کنید.

6. توجه کنید وقتی که کف شیرینی ها کمی تغییر رنگ داد و روی شیرینی ها طلایی شود، نان چای قزوین شما به طور کامل پخته است و مواظب باشید آن ها را نسوزانید. البته در صورت نیاز می توانید به مدت یکی دو دقیقه گریل کنید تا روی شیرینی طلایی تر شود. امیدواریم از خوردن این نان چای قزوین در کنار چایی داغ در یک عصرانه سرد لذت ببرید.

نکات پخت نان چای قزوین

نگهداری شیرینی نان چای قزوین

توجه کنید شما می توانید این نوع شیرینی یا همان نان چای قزوین را در ظرف دربسته و جای خنک به مدت طولانی نگهداری کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , طرز تهیه نان , طرز تهیه نان چای قزوین , نان چای قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

طرز تهیه شربت سه رنگ

شربت سه رنگ ، طرز تهیه و درست کردن شربت سه رنگ خوشمزه و مخصوص با تخم شربتی و گلاب و زعفران در منزل ، sharbat se rang
طرز تهیه شربت سه رنگ یا سه لایه خوشمزه در خانه

شربت سه رنگ یا سه لایه جزو نوشیدنی های خوشمزه و عالی است که بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی از مهمان ها می باشد. این شربت سه رنگ از تخم شربتی درست می شود اما می توانید از خاکشیر هم استفاده کنید. شما می توانید با این آموزش ساده در روزهای گرم و طولانی تابستان از درست کردن و نوشیدن این شربت خوشمزه و خوشرنگ لذت ببرید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت سه رنگ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شربت سه رنگ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این شربت سه رنگ خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم شربت سه رنگ
شکر یک و نیم لیوان
آب 2 لیوان
زعفران دم کرده  2 قاشق غذاخوری
آبلیمو  نصف قاشق مرباخوری
گلاب  1 قاشق غذاخوری
تخم شربتی  3 قاشق غذاخوری
آب یخ  نصف لیوان
  رنگ خوراکی 5 قطره
مراحل تهیه و درست کردن شربت سه رنگ

1. برای درست کردن این شربت سه رنگ، مواد را در سه مرحله آماده می کنیم. برای لایه اول، ابتدا در یک قابلمه کوچک، شکر، زعفران دم کرده، گلاب و آبلیمو را با 2 لیوان آب مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر کاملا در آن حل شود.

2. بعد از حل شدن شکر، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و وقتی خنک شد، لایه اول را در یک لیوان بزرگ می ریزیم. توجه داشته باشید که میزان شیرینی شربت به این لایه بستگی دارد، پس میزان شکر خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد.

3. حالا برای لایه دوم شربت، تخم شربتی را با مقدار کمی آب خیس می کنیم تا خوب لعاب بیندازد. وقتی که لعاب انداخت، کم کم و به آرامی در لیوان شربت روی لایه اول می ریزیم.

4. در انتها برای لایه سوم، آب یخ را با چند قطره رنگ خوراکی مخلوط می کنیم و به آرامی به لیوان شربت اضافه می کنیم. حالا شربت آماده شده را به صورت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت خوشرنگ و خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن شربت سه رنگ

دقت داشته باشید که به خاطر تفاوت غلظت لایه های شربت، مواد زیاد باهم قاطی نمی شود. برای دیدن آموزش های بیشتر طرز تهیه انواه شربت لطفا بر روی طرز تهیه نوشیدنی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت سه رنگ , شربت سه رنگ , طرز تهیه شربت , نوشیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 21 تير 1398
.

طرز تهیه سوپ خامه ای

سوپ خامه ای ، طرز تهیه و پخت سوپ خامه ای خوشمزه و مخصوص شهر تبریز در منزل برای 4 تا 5 نفر ، soup khameei
دستور پخت سوپ خامه ای تبریز مرحله به مرحله

سوپ خامه ای یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین سوپ ها می باشد و امروزه درست کردن این سوپ همانند سوپ مرغ و سوپ جو خیلی باب شده است. همان طور که می دانید سوپ خامه ای تبریز یکی از شیک ترین غذاهای مجلسی می باشد و برای همین امروزه در بسیاری از جشن ها و مهمانی های خاص، این سوپ خوشمزه را به عنوان پیش غذا سرو می کنند.

شاید شما هم جزو اون دسته از افرادی باشید که تا به امروز طعم و مزه این سوپ خوشمزه را امتحان نکرده اید که در این صورت به شما پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده دل به دریا بزنید و طعم و مزه فوق العاده این سوپ را امتجان کنید تا از این بعد عاشقش شوید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ خامه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجلسی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ خامه ای را با قارچ و هویج برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم تا شما به تنهایی با این آموزش آشپزی بتوانید در منزل این سوپ خوشمزه و مغذی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.

توجه کنید در صورتی که می خواهید برای 10 یا 20 نفر این سوپ خوشمزه را درست کنید، می توانید از دو یا چهار برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم سوپ خامه ای 4 نفر
قارچ خرد شده ۳۰۰ گرم
پیاز 1 عدد متوسط
کره 30 گرم
هویج رنده شده 1 عدد
جو پرک یک لیوان
آرد یک قاشق غذا خوری
آب مرغ یا استاک یک لیوان - 2 عدد
شیر دو لیوان
خامه به میزان لازم
پودرسیر به میزان لازم
دارچین به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ خامه ای

1. برای درست کردن این سوپ خوشمزه، کره را داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. سپس پیاز را که از قبل به صورت نگینی و ریز خرد کرده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

2. توجه کنید لازم نیست پیازها را سرخ کنید، در حد اینکه نرم شوند کافی است. سپس قارچ خرد شده را اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه تفت دادن آرد را به همراه ادویه های لازم اضافه می کنیم و بعدش تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

3. سپس جو پرک و هویج خرد شده را اضافه می کنیم و آرد را در یک لیوان آب ولرم حل می کنیم و بعد به سوپ اضافه می کنیم و به صورت مرتب و سریع هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود.

4. بعد از اضافه کردن آرد، شیر را اضافه می کنیم و بعد عصاره مرغ را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید. (مواظب باشید شیر سر نرود)

5. بعد از اینکه سوپ به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. بعد از اینکه سوپ با حرارت ملایم به خوبی پخت و جا افتاد، حرارت زیر قابمه را خاموش می کنیم و بعدش خامه را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم و در ظرف سرو می کشیم. امیدواریم از خوردن این سوپ خامه ای خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/6620-soup-khameei/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ خامه ای , سوپ خامه ای , طرز تهیه سوپ , سوپ مجلسی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 21 تير 1398
.

طرز تهیه سس قارچ

سس قارچ ، طرز تهیه و درست کردن سس قارچ خامه ای خوشمزه و مخصوص در منزل ، sos-garch
دستور تهیه سس خامه ای خوشمزه در منزل مرحله به مرحله

سس قارچ جزو سس های خوشمزه و پرطرفداری است که به خاطر داشتن قارچ و خامه عطر و طعم فوق العاده ای دارد. سس قارچ را می توان به عنوان یک چاشنی فوق العاده خوشمزه همراه انواع غذاها سرو کرد. از جمله انواع ساندویچ، پاستا، مرغ استیک، سیب زمینی سرخ کرده و انواع غذاهای گوشتی

به هر حال اگر با طرز تهیه سس قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس قارچ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم سس قارچ
قارچ ۳۰۰ گرم
پیاز  ۲ عدد
شیر یک و نیم لیوان
ماست چکیده یا خامه ای ۲ قاشق غذاخوری
خامه‏ غلیظ و خیلی سفت  ۳۰۰ گرم
پودر سیر  1 قاشق مرباخوری
آبلیمو  2 قاشق غذاخوری
کره 150 گرم
آویشن به دلخواه 1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه سس قارچ

1. برای درست کردن سس قارچ، ابتدا در یک ظرف مقداری آبلیمو، نمك و آب می ریزیم و قارچ ها را به شکل درشت خرد می کنیم و حدود 20 الی 30 دقیقه در ظرف آبلیمو قرار می دهیم تا رنگ قارچ ها سفید شود.

2. در این فاصله پیاز را در یک تابه رنده می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب آن تبخیر شود. سپس كره را به آن اضافه می کنیم و پیاز را خوب سرخ می کنیم تا طلایی شود.

3. سپس قارچ ها را از آبلیمو در می آوریم و با آب می شوییم و بعد به تابه پیاز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب قارچ ها کشیده شود.

4. بعد ماست و نصف خامه را داخل مخلوط كن می ریزیم و میکس میکنیم تا كمی یكنواخت شود. برای آنكه مخلوط ماست و خامه كمی شل شود، کمی به آن شیر اضافه می کنیم. سپس مخلوط قارچ و پیاز تفت داده شده را هم به مخلوط كن اضافه كرده و دوباره میکس می کنیم.

5. در انتها به میزان لازم نمك، فلفل، پودر سیر و سایر ادویه دلخواه را به سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا سس کاملا یکدست شود.

6. حالا یک قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و سس قارچ را داخل آن می ریزیم و پس از اینکه گرم شد، آویشن و باقی مانده خامه را به سس اضافه می کنیم و چند دقیقه هم می زنیم. وقتی سس غلیظ شد، قبل از اینکه بجوشد، حرارت را خاموش می کنیم.

نکات

نكته بسیار بسیار مهم در طبخ این سس، حرارت است. دقت کنید که در زمان اضافه کردن خامه سس نجوشد و فقط باید داغ باشد، جوشیدن سس موجب بریده شدن خامه خواهد شد و سس خراب می شود.

اضافه كردن پودر سیر اختیاری است. می توانید به جای آن از سیر یا موسیر یا پودر موسیر استفاده كنید یا آن را حذف كنید.

منبع : baronak.com/6504-sos-garch/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سس قارچ , سس قارچ , طرز تهیه سس , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 12 تير 1398
.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده ، طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی سرخ کرده فست فودی و رستورانی خوشمزه در منزل ، sibzamini sorkh karde
دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه مرحله به مرحله

سیب زمینی سرخ کرده یک پیش غذای فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار می باشد که امروزه در اکثر رستوران ها یک پیش غذای شیک و مدرن محسوب می شود.

بدون شک می توان گفت سیب زمینی سرخ کرده را همه افراد دوست دارند و همه می توانند درست کنند، اما می توان با کمی حوصله و سلیقه سیب زمینی را با روشهای مختلفی سرخ کرد. مثلا سیب زمینی ترد و پفکی، سیب زمینی سرخ کرده سوخاری در تابه و فر، سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیتزا و ...

علاوه بر این امروزه با سیب زمینی انواع غذاهای فست فودی و مجلسی خوشمزه ای درست می شود. همانند : سیب زمینی بامیه ای ، نان سیب زمینی ، سوپ سیب زمینی ،  سمبوسه سیب زمینی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل یک سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه پفکی داشته باشید.

مواد لازم سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی  3 عدد
نمک  به میزان لازم
زرد چوبه  به میزان لازم
روغن  به میزان لازم
آب به میزان لازم
مراحل تهیه سیب زمینی سرخ کرده

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه متوسط مقداری آب می ریزیم و روی شعله گاز می گذاریم تا بجوشد. برای طعم بهتر سیب زمینی ها، نصف قاشق غذا خوری هم نمک به آب قابلمه اضافه می کنیم.

2. در این فاصله که آب به جوش بیاید، سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با رنده درشت خلالی خرد می کنیم. دقت داشته باشید که سیب زمینی ها را با رنده خلال کنید یا اگر با چاقو خرد می کنید، حتما یک اندازه خرد کنید تا یک دست پخته شوند.

3. حالا سیب زمینی های خلال شده را می شوییم و وقتی آب قابلمه جوشید، سیب زمینی ها را در قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا ۵ الی ۷ دقیقه بجوشد.

4. بعد از جوشیدن، سیب زمینی ها را آبکش می کنیم و چند دقیقه ای در آب کاملا سرد می گذاریم تا کاملا خنک بشود. بعد سیب زمینی ها را با دستمال تمیز خشک می کنیم.

5. حالا در یک تابه مقدار زیادی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن کاملا داغ شود. می توانید از روغن کنجد استفاده کنید که خوشمزه تر هست.

6. سیب زمینی ها را به آرامی در روغن داغ شده می ریزیم و با حرارت زیاد سرخ می کنیم. مدام هم می زنیم تا سیب زمینی ها نسوزد. فقط دقت داشته باشید که به آرامی هم بزنید تا سیب زمینی ها له نشود و شکل خود را از دست ندهد.

7. در انتهای سرخ شدن مقداری زردچوبه و نمک به سیب زمینی ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سیب زمینی ها خوشرنگ و طلایی شود.

8. سیب زمینی های سرخ شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با سس کچاپ یا هر سس دلخواه دیگر سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های سرخ شده ترد و خوشمزه لذت ببرید.

منبع :  baronak.com/6484-sibzamini-sorkh-karde/



:: برچسب‌ها: سیب زمینی سرخ کرده , طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده , آموزش آشپزی , دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 10 تير 1398
.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

بستنی توت فرنگی ، طرز تهیه و درست کردن بستنی توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل، bastani-toot-farangi-
دستور تهیه بستنی توت فرنگی خامه ای و یخی خوشمزه

بستنی توت فرنگی جزو بستنی های خوشمزه و خوش طعمی است که درست کردن آن هم بسیار راحت و آسان است. توت فرنگی جزو میوه های خوش عطر و خوش طعمی است که خیلی ها عاشق این میوه هستند. پس می توان خوردنی های خوشمزه ای از این میوه درست کرد. مثلا دسر توت فرنگی، بستنی توت فرنگی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه بستنی توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه بستنی توت فرنگی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این بستنی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم بستنی توت فرنگی
توت فرنگی تازه  500 گرم
شکر  نصف لیوان
خامه صبحانه  1 پاکت
مراحل تهیه بستنی توت فرنگی

1. برای درست کردن بستنی توت فرنگی، ابتدا توت  فرنگی ها را می شوییم و دم آنها را جدا می کنیم. بعد توت فرنگی ها را داخل فریزر می گذاریم تا منجمد شود.

2. بعد از اینکه توت فرنگی ها یخ زد، از فریزر خارج می کنیم و و در مخلوط کن می ریزیم. بعد شکر را روی توت فرنگی ها می ریزیم و به مدت 2 دقیقه صبر می کنیم تا توت فرنگی ها کمی از حالت یخ زدگی در بیاید. چون توت فرنگی یخ زده به مخلوط کن آسیب می رساند.

3. بعد از 2 دقیقه مخلوط کن را روشن می کنیم و توت فرنگی ها را خوب میکس می کنیم. سپس خامه را هم اضافه کرده و دوباره میکس می کنیم.

4. بعد از اینکه همه مواد به خوبی با هم مخلوط شد، آن را داخل ظرف پلاستیکی درب دار می ریزیم و در فریزر می گذاریم. بعد از یک ساعت بستنی را از فریزر در می آوریم و با قاشق هم می زنیم و دوباره به مدت یک ساعت در فریزر می گذاریم.

5. این کار را 3 مرتبه تکرار می کنیم تا بستنی آماده شود. بعد از سه بار تکرار، بستنی آماده شده را از فریزر در می آوریم و در ظرف دلخواه می ریزیم و با تکه های توت فرنگی یا شکلات تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی توت فرنگی خوشمزه لذت ببرید.

برای دیدن سایر آموزش های درست کردن دسر های خوشمزه سایت بارونک کلیک کنید.

منبع : baronak.com



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی توت فرنگی , بستنی توت فرنگی , طرز تهیه بستنی , بستنی , طرز تهیه دسر , دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 9 تير 1398
.

طرز تهیه کرم کاستارد

کرم کاستارد ، طرز تهیه و درست کردن کرم کاستارد قالبی خوشمزه و مخصوص ساده و شکلاتی ، cream-custard
دستور تهیه کرم کاسترد قالبی خوشمزه و مخصوص در منزل

کرم کاستارد جزو کرم های خوشمزه و لذیذی است که می توان از آن به عنوان دسر، میان وعده و یا برای تزیین کیک و شیرینی های خانگی استفاده کرد. کرم کاستارد را می توان با پودر کاستارد آماده درست کرد یا با پودر نشاسته ذرت به صورت خانگی تهیه کرد که در این صورت کرم سفید رنگی خواهد شد.

ناگفته نماند کرم کاستارد را می توان به دو صورت ساده و شکلاتی درست کرد و ما در ادامه هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم کارستارد آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کرم کاستارد ساده و شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کرم کاستارد خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کرم کاستارد ساده و شکلاتی
پودر کاستارد  2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان
پودر کاکائو  2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه کرم کاستارد ساده

1. برای تهیه کرم کاستارد ساده، ابتدا پودر کاستارد و شکر را در ظرفی می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم. سپس 2 لیوان شیر سرد را به مخلوط شکر و پودر کاستارد اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد در شیر کاملا حل شود و موقع پخت گلوله نشود.

2. وقتی شکر و پودر کاستارد در شیر حل شدند، ظرف را روی حرارت قرار می دهیم و مرتب با چنگال هم می زنیم. فقط مواظب باشید که در اثر زیاد هم‌ زدن، بافت کاستارد از بین نرود.

3. کرم کاستارد را تا زمانی که به غلظت مناسب برسد، روی حرارت هم می زنیم. تقریبا مدت زمان غلیظ شدن کرم بیش از 5 دقیقه طول نمی‌کشد،. پس از هم زدن کرم چشم برندارید و مرتب و آهسته آن را هم بزنید.

4. وقتی به غلظت لازم رسید، حرارت را خاموش می کنیم و کرم کاستارد آماده شده را در قالب چرب شده یا ظرف مور نظر می ریزیم و به همین سادگی یک دسر خوشمزه و فوری خواهید داشت که طعم فوق‌ العاده ‌ای دارد. امیدواریم از خوردن این کرم کاستارد خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه کرم کاستارد شکلاتی

برای تهیه کرم کاستارد شکلاتی، در همان ابتدای کار و قبل از اضافه‌ کردن شیر، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به مواد خشک اضافه می کنیم و بعد بقیه مراحل را ادامه می دهیم.توجه داشته باشید که در تهیه کرم کاستارد شکلاتی اگر کرم کاستارد بیش از حد سفت شد، موقع هم زدن روی حرارت با اضافه ‌کردن کمی شیر داغ، غلظت آن را تغییر دهید.

نکات درست کردن کرم کاستارد

اگر می‌خواهید کرم کاستارد سفتی داشته باشید، به طوری‌ که بتوان آن را با چاقو برید، موقع اضافه کردن مواد، باید 1 لیوان شیر داخل کرم کاستارد بریزید ولی برای تهیه کاستارد روان یا مایع مانند، میزان شیر را 3 لیوان در نظر بگیرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کرم کاستارد , کرم کاستارد , کاستارد , طرز تهیه کرم , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 8 تير 1398
.

طرز تهیه کیک شربتی باقلوا

کیک باقلوا ، طرز تهیه و درست کردن کیک شربتی باقلوا با شهد مخصوص گلاب به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه کیک شربتی باقلوا مرحله به مرحله

کیک باقلوا یک نوع کیک شربتی فوق العاده خوشمزه و خاص می باشد. پخت این کیک در ایران، ترکیه، روسیه و برخی کشورهای عربی بسیار رایج است. کیک باقلوا یک نوع کیک عربی می باشد و همانند کیک اسفنجی بافتی نرم و منسجم دارد و بعد از پخت روی آن شهد گلاب می ریزند. البته ناگفته در برخی از دستور العمل های پخت کیک باقلوا از مواد میانی نظیر گردو و پوسته خرد شده هم استفاده می کنند.

اگر شما هم مثل من از درست کردن کیک خامه ای و کیک شکلاتی خسته شده اید، من به شما کیک شربتی باقلوا را پیشنهاد می کنیم. طعم و مزه این کیک واقعا عالی می باشد و شما می توانید آن را به عنوان صبحانه و یا حتی یک عصرانه خوب و مقوی در کنار چایی سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک باقلوا آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی های بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک شربتی باقلوا را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید کیک شربتی خوشمزه و مجلسی باقلوا را به صورت مرحله به مرحله در خانه درست کنید.

مواد لازم کیک باقلوا شربتی
آرد سفید قنادی 2لیوان
شکر 1 لیوان
ماست  1 لیوان
روغن مایع 1 لیوان سر خالی
تخم مرغ 4 عدد
پودر هل یک چهارم قاشق چایخوری
پگینک پودر 2 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت کیک شربتی باقلوا

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب می شکنیم و به همراه شکر به مدت 4 دقیقه هم می زنیم تا حجیم تر شود. توجه کنید اگر شکرتان دانه ریز نیست بهتر است آن را آسیاب کنید. فقط مواظب باشید شکر نباید پودری شود.

2. سپس پودر هل را اضافه می کنیم و بعد روغن مایع را به صورت کم کم می ریزیم تا به خورد مواد برود. در ادامه ماست را اضافه می کنیم و مواد را به مدت چند ثانیه در حد اینکه باهم مخلوط شود هم می زنیم. توجه کنید حتما ماست شیرین باشد، چون اگر ماست تان ترش باشد می پرد.

3. در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را که از قبل باهم مخلوط کردیم و الک کردیم را در چند مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به صورت مرتب هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود. توجه کنید باید با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد. علاوه بر این هم زدن زیادی کیک موجب از بین رفتن پف کیک خواهد شد.

4. بعد از آماده کردن مایه کیک، حالا باید قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم چرب کنیم. برای این کیک من از قالب بیست در بیست و پنج استفاده کردم و کف آن کاغذ روغنی انداختم.

5. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم و صبر می کنیم تا کیک به خوبی بپزد. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

6. این کیک تقریبا در عرض 30 الی 35 دقیقه به طور کامل پخته می شود. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال را داخل کیک فرو ببرید. اگر چوب خلال تمییز بیرون آمد، کیک به طور کامل پخته شده است.

7. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخته شد، آن را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن، شربت آماده شده مخصوص کیک باقلوا را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شربت به خورد کیک برود. امیدواریم از خوردن این کیک شربتی باقلوا لذت ببرید.

مواد لازم شربت باقلوا
آب 1 لیوان
شکر 1 لیوان
گلاب  یک چهارم لیوان
زعفران  یک قاشق چایخوری
مراحل تهیه شربت مخصوص کیک باقلوا

1. برای درست کردن شربت، همه مواد شربت را باهم مخلوط می کنیم و بعدش روی حرارت قرار می دهیم تا شربت به مدت 5 دقیقه روی حرارت بجوشد. سپس حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا شربت کمی خنک شود.

2. حالا شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شربت به طور کامل به خورد کیک برود. توجه کنید اگر شربت گرم باشد، کیک خمیر می شود و اگر زیاد سرد باشد، شربت به خورد کیک نمی رود.

نکات پخت کیک شربتی باقلوا

کیک نارگیلی باقلوا

در صورت تمایل برای درست کردن کیک باقلوا به صورت نارگیلی می توانید پودر نارگیل را به مواد کیک اضافه کنید تا در این صورت کیک باقلوای نارگیلی داشته باشد.

منبع : baronak.com/6421-cake-baghlava/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک شربتی , طرز تهیه کیک باقلوا , کیک شربتی باقلوا , آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 7 تير 1398
.

طرز تهیه سالاد قارچ

سالاد قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله , سالاد قارچ با سس مایونز مخصوص
دستور تهیه سالاد قارچ و مرغ مرحله به مرحله

سالاد قارچ و مرغ جزو سالاد های خوشمزه و پرطرفدار است. با اینکه سالاد یک نوع پیش غذا محسوب می شود، اما سالاد قارچ و مرغ بخاطر داشتن مرغ، قارچ و ذرت بسیار مقوی می باشد و می توان آن را برای یک وعده غذایی سبک هم سرو کرد.

امروزه برخی از بانوان خوش سلیفه ایرانی با قارچ غذاهای متنوع و خوشمزه زیادی از جمله قارچ سوخاری، سوپ قارچ، خورش قارچ، املت قارچ و ... درست می کنند. سالاد قارچ و مرغ مانند سالاد الویه از جمله سالاد های خوشمزه ای است که همه افراد در همه سنین آن را دوست دارند.

به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سالاد خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم سالاد قارچ و مرغ
سینه مرغ 1 عدد
پیاز  2 عدد
آب مرغ  3 قاشق غذاخوری
قارچ  نیم کیلو
فلفل دلمه ای 4 عدد
کنسرو ذرت  4 قاشق غذاخوری
سس مایونز  به مقدار لازم
نمک  به مقدار لازم
زرشک برای تزئین به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد قارچ و مرغ

1. برای درست کردن سالاد قارچ و مرغ، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه ای همراه با آب روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد. برای مزه دار کردن مرغ، یک عدد پیاز راخلالی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

2. بعد از اینکه مرغ کاملا پخته شد، صبر می کنیم تا خنک شود. بعد با چاقو یا قیچی آشپزخانه مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم. می توانید مرغ را با دست به صورت ریش ریش هم خرد کنید.

3. سپس قارچ ها را تمیز می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به مدت 10 دقیقه همراه با آب در قابلمه ای می ریزیم تا قارچ ها بپزد و نرم شود، بعد آبکش می کنیم.

4. در ادامه اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنیم، ابتدا آن را 20 دقیقه در آب جوش می جوشانیم، بعد استفاده می کنیم. سپس فلفل دلمه ای ها را هم به شکل خلالی یا نگینی بزرگ خرد می کنیم.

5. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و فلفل دلمه ای ها را کامل در روغن تفت می دهیم. بعد از تفت دادن فلفل، قارچ آبپز شده، ذرت و مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به مقدار لازم نمک می ریزیم و همه ی مواد را کامل هم می زنیم و حدود 10 دقیقه تفت می دهیم.

6. در ادامه به مقدار لازم سس مایونز را همراه با آب مرغ مخلوط می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه ی مواد به سس آغشته شود.

7. در انتها برای درست کردن پیاز داغ و زرشک ابتدا یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم تا طلایی شود. بعد مقداری زرشک به پیاز داغ می ریزیم و 2 دقیقه تفت می دهیم تا زرشک ها هم سرخ بشود.

8. حالا سالاد آماده شده را در دیس می کشیم و با پیاز داغ و زرشک تزیین می کنیم و سالاد را در یخچال می گذاریم تا خنک شود، بعد از خنک شدن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد قارچ و مرغ خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/6403-salad-garch/



:: برچسب‌ها: سالاد قارچ , طرز تهیه سالاد قارچ , سالاد قارچ و مرغ , طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ , طرز تهیه سالاد , آموزش اشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 7 تير 1398
.
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی