به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ

گراتن مرغ و قارچ ، طرز تهیه و دستور پخت گراتن مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی در منزل ، gratin morgh garch
دستور پخت گراتن مرغ و قارچ خوشمزه در فر با پینر پیتزا

گراتن مرغ و قارچ جزو گراتن های خوشمزه و عالی است. گراتن که با نام سوفله هم شناخته می شود، نوعی غذای فرنگی است. با اینکه اصالت گراتن متعلق به فرانسه است، اما این غذای خوشمزه در ایران هم بسیار پرطرفدار و معروف است. برای کسانی که عاشق تنوع غذایی هستند، سوفله ها و گراتن ها یک غذای متنوع و شیک است. گراتن مرغ و قارچ را می توان با مواد مختلف و در انواع مختلفی درست کرد. از جمله گراتن بادمجان و سیب زمینی، گراتن مرغ با پنیر پیتزا، گراتن ماکارونی و...

به هر حال اگر با طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه گراتن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی ساده در خانه، این گراتن مرغ و قارچ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

طرز تهیه گراتن مرغ خوشمزه با پنیر پیتزا
طرز تهیه گراتن مرغ خوشمزه با پنیر پیتزا
گراتن مرغ از غذاهای خوشمزه و مجلسی می باشد که تهیه آن در منزل ...
مواد لازم گراتن مرغ و قارچ ۴ نفر
سینه مرغ کامل  1 عدد
پیاز 3 عدد
قارچ 400 گرم
نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
پاپریکا و پودر سیر  به میزان دلخواه
سس بشامل  یک پیاله
پنیر پیترا  یک بسته
دستور تهیه و پخت گراتن مرغ و قارچ

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه سینه مرغ را با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. یک عدد پیاز کوچک‌، مقداری نمک و فلفل سیاه هم به آن اضافه می کنیم تا خوش طعم شود.

2. بعد از اینکه سینه مرغ کاملا پخته شد، آن را خیلی ریز ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم. قارچ ها را هم حلقه ای خرد می کنیم.

3. سپس دوعدد پیاز را خلالی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم تا پیازها کمی نرم شود. بعد از تفت دادن پیاز، قارچ را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

طرز تهیه گراتن بادمجان با سس بشامل
طرز تهیه گراتن بادمجان با سس بشامل
گراتن بادمجان یا همان موساکا بادمجان از غذای خوشمزه و معروف کشور ...

4. موقع تفت دادن قارچ، اگر قارچ آب انداخت، حرارت را زیاد می کنیم تا آب آن کشیده شود. وقتی قارچ سرخ شد، مرغ ریش ریش شده و ادویه ها را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

5. در انتها یک ظرف مخصوص فر انتخاب می کنیم و کف آن مقداری سس بشامل می ریزیم و بعد مواد مرغ و قارچ را روی سس می ریزیم و در همه جای ظرف پخش می کنیم. سپس بقیه سس بشامل را روی مواد می ریزیم به طوری که روی همه مواد را با سس بپوشانیم.

6. در آخر مقداری پنیر پیتزا روی گراتن می ریزیم و آن را به مدت 20 دقیقه داخل فر با حرارت 170 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. در صورت تمایل چند دقیقه هم گریل کنید تا گراتن شما حسابی خوشرنگ شود.

7. گراتن آماده شده را با سس دخواه تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این گراتن مرغ و قارچ خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت گراتن مرغ و قارچ

موادی که در بالا گفته شد، پایه اصلی این گراتن هستند، در صورت تمایل شما می توانید فلفل دلمه ای، پنیر پارمزان یا هر چیزی که دوست داشتید، اضافه کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه گراتن , گراتن مرغ و قارچ ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 20 شهريور 1398
.

تعبیر خواب عزاداری

تعبیر خواب عزاداری و ماه محرم، تعبیر دیدن خواب عزاداری کردن برای ماه محرم و صفر و گریه کردن ، moharam
تعبیر عزاداری و سینه زدن و زنجیر زدن در ماه محرم چیست؟

تعبیر خواب دیدن عزاداری برای امام حسین و حضرت ابوالفضل و حضرت فاطمه و حضرت زهرا و ...، تعبیر سینه زدن و زنجیر زدن در روز تاسوعا و عاشورا صف عزاداری سالار شهیدان و گریه کردن به هنگام عزاداری در شام قریبان و حتی تعبیر دیدن امام حسین (ع) در خواب و ... از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب عزاداری در ماه محرم و صفر می باشد.

در حالت کلی دیدن خواب عزاداری در ماه محرم و صفر و گریه کردن خوب است و بدین معنی است که گناها شما بخشیده می شود و هر حاجت و خواسته ای داشته باشید، به زودی برآورده می شود و مشکلات شما حل می شود.

به هر حال ما در ادامه این پست بارونک، کامل ترین تعبیر خواب عزاداری در ماه محرم و صفر را برای سالار شهیدان آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب دقیق خود را پیدا و مشاهده کنید.


تعبیر خواب عزاداری برای محرم

محمد بن سیرین : اگر خواب عزاداری برای امام حسین و یارانش را ببینید، این خواب نشان دهنده این است که شما به زودی حاجت خود را خواهید گرفت.

در ادامه می فرماید : حتی اگر شخصی حاجتی نداشته باشید، گره و مشکلات او در زندگی به تدریج حل می شود.

حضرت دانیال می گوید :

اگر هنگام خواب تا قبل از ازدان صبح خواب ماه محرم یا صفر را ببینید نشانه این است که شما در دل خود آرزویی دارید و مدت هاست که دوست دارید به این آرزو برسید. خوشحال باشید چون تعبیر خواب شما می گوید : شما به زودی به آرزوی خود می رسید و روزهای خوب و خوشی در پیش روی شماست.


تعبیر خواب سینه زنی و زنجیر زنی برای امام حسین علیه السلام

اگر خواب ببینید که مشغول سینه زنی و زنجیر زنی برای امام حسین (ع) هستید، تعبیر این خواب خیر و نیکو است و بدانید به زودی یکی از آرزوها و خواسته های شما برآورده می شود.


تعبیر خواب گریه کردن در عزاداری امام حسین (ع)

به گفته خالد اصفهانی اگر خواب ببینید که در حال عزاداری برای امام حسین (ع) در مسجد و یا بیرون هستید و سینه یا زنجیر می زنید و بغض کردید و گریه می کنید نشانه این است که هر حاجتی که داشته باشید به آن خواهید رسید. اگر پدر و مادر، فرزند و همسر بیمار داشته باشید، بدانید به زودی شفا خواهد یافت.

منبع : baronak.com/7862-moharam/



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب , تعبیر خواب محرم , تعبیر خواب عزاداری ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 16 شهريور 1398
.

طرز تهیه کوفته مرغ سرخ شده

آموزش کامل طرز تهیه و پخت کوفته مرغ سرخ شده به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل ، kofte morgh sorkh shode
دستور پخت کوفته مرغ سرخ شده مرحله به مرحله

کوفته مرغ سرخ شده از غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که به راحتی می توان در منزل درست کرد. همانطور که می دانید کوفته یک غذای سنتی است و کوفته تبریزی از کوفته های معروف است که با گوشت و لپه و برنج درست می شود.

کوفته مرغ سرخ شده که از سینه مرغ چرخ کرده درست می شود، یک کوفته متفاوت و لذیذ است که سریع تر از کوفته های دیگر آماده می شود. کوفته مرغ را می توانید با مواد مختلفی درست کنید.از جمله کوفته مرغ سرخ شده، کوفته مرغ و لپه و کوفته مرغ و پنیر.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوفته مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کوفته مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این کوفته مرغ سرخ شده خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم تهیه کوفته مرغ 4 تا 5 نفر
سینه مرغ چرخ شده نیم کیلو
تخم مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
آویشن 1 قاشق مرباخوری
زیره 1 قاشق چای خوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
روغن مایع به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کوفته مرغ سرخ شده

1. برای پختن کوفته مرغ، ابتدا پیاز، سیر و جعفری را داخل غذاساز خیلی ریز خرد می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس سینه مرغ چرخ کرده را هم اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم.

2. بعد از ورز دادن مرغ و پیاز، تخم مرغ، نمک، زردچوبه، آویشن، زیره و جوش شیرین را هم به مواد اضافه می کنیم و 3 قاشق هم روغن مایع می ریزیم و دوباره همه مواد را به خوبی باهم ورز می دهیم تا کاملا یکدست مخلوط شود.

3. در ادامه برای اینکه کوفته سفت شود و وا نرود، مقداری آرد سوخاری به مواد کوفته اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. اگر کوفته خیلی نرم بود، آرد سوخاری بیشتری اضافه می کنیم.

4. در انتها مواد آماده شده را به مدت یکی دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خوب استراحت کند. بعد ار دو ساعت از یخچال در می آوریم و مواد را به شکل کوفته های گرد درست می کنیم.

5. حالا برای پخت کوفته ها، در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و بعد از داغ شدن، کوفته های آماده شده را در تابه سرخ می کنیم. کوفته ها را زود زود جابه جا می کنیم تا همه جای آنها سرخ شود.

6. بعد از سرخ شدن همه کوفته ها، آنها را در ظرف می کشیم و با سبزی های معطر و پیاز داغ تزیین می کنیم و به صورت گرم سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوفته مرغ خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کوفته مرغ

توجه داشته باشید کوفته هایی که با سینه مرغ درست می شوند، چون بدون چربی هستند، قبل از اینکه کوفته ها را شکل بدهید، دستتان را چرب کنید و کوفته ها را شکل بدید.

برای مواد کوفته مرغ، به جای جوش شیرین میتوانید بکینگ پودر بریزید یا کلا حذف کنید.

منبع : baronak.com/7873-kofte-morgh-sorkh-shode/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه کوفته , کوفته مرغ سرخ شده , طرز تهیه کوفته مرغ , کوفته مرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 16 شهريور 1398
.

خرید اسپری واکس چرم

اسپری واکس چرم ، خرید اینترنتی و قیمت اسپری واکس چرم
خرید اینترنتی اسپری واکس چرم برای مبلمان، کاپشن و کفش

اسپری واکس چرم یکی از جدیدترین محصولات عرضه شده در فروشگاه ما می باشد و این محصول به دلیل درخواست زیاد مشتریان به فروشگاه عرضه شده است.

همان طور که می دانید امروزه لوازم و مبلمان چرمی به دلیل ظاهر شیک و لاکجری طرفدارن بسیاری زیادی در مردم دارد و مبمان چرمی بسیار مقاوم و مستحکم بوده و از طرفی مستعد جذب لکه و گرد و غبار نیز می باشند. شاید باورتان نشود ولی افزایش گرد و غبار روی لوازم منزل به مدت طولاتی می تواند موجب کدر شدن و حتی پوسته پوسته شدن لوازم شما شود.

برای همین بهتر است هر از چند گاهی لوازم چرمی خود را با شوینده های مخصوص چرم تمیز کنید تا ماندگاری آن ها بیشتر شود.

خرید صندلی تاشو مسافرتی پارچه ای
خرید صندلی تاشو مسافرتی پارچه ای
صندلی های تاشو مسافرتی یکی از بهترین اختراعات بشر برای کسانی ...

 چرا باید از اسپری واکس چرم استفاده کنیم؟

اما اسپری واکس چرم چکار می کند؟

اسپری واکس چرم با استفاده از فناوری نانو ساخته شده است و این اسپری با ایجاد پوششی محافظ ساخته شده با استفاده از فناوری نانو از سطح چرم مبلمان منازل و حتی سایر لوازم چرمی شما از قبیل کفش، کاپشن و ... تا مدت ها محافظت می کند.

مزایا و ویژگی های اصلی اسپری چرم

  • غیر چرب کننده و غیر سفید کننده
  • از بین برنده گرد و خاک و استفاده آسان
  • حفاظت در برابر اشعه UV خورشید

طریقه مصرف اسپری واکس چرم

نحوه استفاده از این اسپری واکس چرم بسیار آسان است. کافی است اسپری را تکان دهید و سپس روی سطوح چرمی با فاصله ی 15 سانتی متری اسپری نمایید. سپس توسط دستمال یا اسفنج سطح را پرداخت نمایید. اجازه دهید مواد جذب سطوح شوند.

استفاده از دستکش در همه مراحل اجباری می باشد.

خرید گیره کوچک کننده بینی
خرید گیره کوچک کننده بینی
اگر واقعا تصمیم تان برای استفاده از گیره کوچک کننده بینی نوزآپ جدی ...

طریقه و نحوه استفاده از اسپری واکس چرم

نحوه ارسال و پرداخت وجه محصول واکس چرم

برای خرید لطفا بر روی خرید محصول کیک کنید و فرم خرید با دقت پر کنید. سپس سفارش خود را درب منزل تحویل گرفته و وجهشو پرداخت کنید. سفارش شما بعد از 2 تا 5 روز کاری بدست شما می رسد.

توجه کنید هزینه ارسال پیکی سفارش در شهر تهران و کرج 10 هزار تومان می باشد.

منبع : baronak.com/7886-spray-wax-charm/



:: برچسب‌ها: خرید اینترنتی , خرید اسپری واکس چرم با ارسال فوری , اسپری واکس چرم خوبه؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 16 شهريور 1398
.

طرز تهیه شله زرد

شله زرد ، طرز تهیه و درست کردن شله زرد نذری به صورت خوشمزه و مجلسی در خانه ، shole-zard
دستور پخت شله زرد نذری برای 10 نفر در منزل

شله زرد از دسرهای سنتی و خوشمزه ای است که درست کردن آن بسیار ساده و آسان است. به شرطی که فوت و فن آن را بلد باشید. شله زرد اصالت ایرانی دارد و تقریبا در بین همه ایرانیان بسیار معروف و پرطرفدار است. شله زرد نوعی دسر شیرین و زرد رنگ است که عموما در مراسمات مذهبی به عنوان نذری پخته می شود و در بین مردم تقسیم می شود. مواد اصلی این دسر خوشمزه برنج، شکر و زعفران است و هر چقدر زعفران آن بیشتر باشد رنگ و عطر بی نظیری پیدا می کند. روی شله زرد را با خلال بادام یا پسته تزیین می کنند و یا با پودر دارچین اسامی مذهبی را روی آن نقش می زنند. به هر حال اگر با طرز تهیه شله زرد آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه شله زرد را آماده کرده ایم تا شما بتوانیبد با این آموزش ساده آشپزی در خانه، این شله زرد نذری و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید. توجه کنید با مواد لازم گفته شده شما می توانید برای 10 نفر شله زرد نذری درست کنید. در صورتی که بخواهید برای 20 یا 30 نفر شله زرد درست می کنید می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم شله زرد نذری برای 10 نفر
برنج نیم دانه معطر ایرانی 1 پیمانه
آب به میزان لازم
شکر 2 پیمانه
زعفران آب کرده به میزان لازم
کره 3 قاشق سوپ خوری
دانه هل 3 عدد
چوب دارچین 1 تکه
گلاب یک دوم پیمانه
نمک نوک قاشق چای خوری
خلال بادام به مقدار دلخواه
 
دستور تهیه و پخت شله زرد

1. برای پخت شله زرد، ابتدا برنج را از شب قبل خیس می کنیم. سعی کنید حتما از برنج ایرانی و معطر و ترجیحا نیم دانه استفاده کنید. 2. بعد از خیس شدن، برنج و آب را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب برنج به جوش بیاید. سعی کنید از همان ابتدای کار قابلمه بزرگی برای پخت شله زرد انتخاب کنید و به میزان کافی اضافه کنید تا در اواسط پخت مجبور به اضافه کردن آب نشوید. 3. بعد چند عدد هل را با چاقو سوراخ می کنیم و داخل یک تور تمیز گره می زنیم و به همراه چوب دارچین در داخل قابلمه می اندازیم. 4. وقتی آب برنج به جوش آمد، حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت 30 الی 45 دقیقه با شعله ملایم پخته شده و له شود. 5. بعد از پخت برنج، درب قابلمه را باز می کنیم، اگر آب برنج زیاد بود، حرارت را زیاد می کنیم تا آب اضافی آن تبخیر شود. در صورت تمایل برای داشتن شله زرد یکدست، در این مرحله با استفاده از گوشتکوب برقی، برنج را کمی میکس کنید. 6. سپس شکر را به همراه سه پیمانه آب در ظرفی می ریزیم و کاملا مخلوط می کنیم. برای تسریع کار می توانید چند دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید تا شکر خوب در آب حل شود و شربت شیرین به دست بیاید. 7. حالا شربت آماده شده را به قابلمه برنج می ریزیم و بعد از آن زعفران آب کرده را هم اضافه می کنیم و چند دقیقه خوب هم می زنیم. برای بهتر رنگ گرفتن شله زرد می توانید ابتدا زعفران را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و سپس شربت را به آن بیفزایید. 8. در این مرحله حتما از کفگیر چوبی دسته بلند استفاده کنید و دستکش دست کنید تا شله زرد موقع جوشیدن به دستتان نپرد، چون احتمال سوختگی بسیار زیاد است. 9. وقتی که شله زرد به خوبی جوشید و تقریبا به غلظت دلخواه رسید، گلاب، نمک و روغن را اضافه می کنیم و صبر می کنیم چند ثانیه بجوشد. سپس شعله را خاموش می کنیم و دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم تا حدود یک ساعت شله زرد دم بکشد. 10. بعد ازدم کشیدن شله زرد، هل و دارچین را از داخل شله زرد در می آوریم و شله زرد را در ظرف می کشیم و با دارچین و خلال پسته یا بادام تزیین می کنیم.

نکات پخت شله زرد

نوع برنج برای پخت شله زرد حتماً از برنج نیم دانه ی مرغوب و معطر ایرانی استفاده كنيد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه برای خیس کردن برنج از نمک استفاده نکنید. فقط در انتهای پخت، اضافه کردن مقدار خیلی کمی نمک به اندازه نوک قاشق چای خوری باعث می شود طعم ها تفکیک شود و شله زرد طعم بهتری داشته باشد. دقت کنید که قبل از پخته شدن و باز شدن کامل برنج، شکر را به آن اضافه نکنید، چون باعث خام ماندن مغز برنج می شود. هل برای شله زرد برای استفاده از هل، چون پودر هل رنگ شله زرد را تیره می کند، پس حتما از دانه هل داخل تور استفاده کنید. دقت کنید که اگر تور محکم بسته نشود، امکان باز شدن و پخش شدن دانه های هل داخل شله زرد وجود دارد. بهتر است قبل از اینکه کره را به مواد اضافه کنید، کره کاملا به دمای محیط رسیده باشد. اندازه شکر به ذائقه خودتان بستگی دارد، ولی به طور معمول اندازه شکر تقریبا دو برابر اندازه برنج در نظر گرفته می شود. منبع : baronak.com/7845-shole-zard/  



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر , طرز تهیه شله زرد , دستور پخت شله زرد , شله زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 15 شهريور 1398
.

طرز تهیه حلوا شیر

حلوا شیر ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن حلوا شیر خوشمزه و مجلسی در منزل با آرد برنج و شیر خشک ، halva shir
دستور پخت حلوا شیر کشدار با شیر خشک و آرد گندم

حلوای شیر جزو حلواهای خوشمزه و خوش طعم است که درست کردن آن در منزل کار بسیار راحت و آسانی است. حلوا از جمله دسرهایی است که بسیار پرطرفدار است و ارزش غذایی بالایی دارد، به همین خاطر از حلوا در ماه رمضان سر سفره افطار بسیار استفاده می شود. حلوا شیر با آرد گندم از قدیمی ترین و سنتی ترین دسرهای کشورمان است که امروزه در انواع مختلف درست می شود. از جمله حلوا با آرد برنج، حلوا نارگیلی، حلوا هویج و حلوای شیر.

با اینکه درست کردن حلوا راحت و آسان است، اما اگر با آموزش طرز تهیه دسر ایرانی بارونک همراه باشید و ترفندهای مخصوص شیرینی پزی را بدانید، حلوای شما خوشمزه و عالی می شود. به هر حال اگر با طرز تهیه حلوای شیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این حلوا را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی مجله اینترنتی بارونک، این حلوای خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم حلوای شیر
آرد ۲ لیوان
شکر یک و نیم لیوان
گلاب نصف لیوان
کره ۲۵ گرم
شیر ۲ لیوان
روغن نصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ یک چهارم لیوان
مراحل تهیه و پخت حلوای شیر

1. برای شروع، ابتدا شیر و شکر را در یک تابه گود یا قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر کاملا در شیر حل شود.

2. بعد از اینکه شکر حل شد، گلاب و زعفران دم کرده را هم اضافه می کنیم وهم میزنیم. شربت آماده شده را کنار می گذاریم تا خنک شود.

3. در ادامه در یک تابه آرد را روی حرارت کم تفت می دهیم، در حدی که بوی خامی آرد گرفته شود. بعد روغن و کره را به آرد اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا کاملا مخلوط شود.

4. حالا شربت آماده شده را در چند مرحله به تابه آرد اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا حلوا به تابه نچسبد. گاهی تابه را تکان می دهیم تا حلوا وسط تابه جمع شود و نچسبد.

5. بعد از اینکه حلوا به روغن افتاد و آماده شد، حرارت را خاموش می کنیم و حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با خلال پسته یا بادام تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این حلوا شیر خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/7823-halva-shir/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه دسر , طرز تهیه حلوا , طرز تهیه حلوا شیر , حلوا شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 14 شهريور 1398
.

طرز تهیه ترخینه

ترخینه ، طرز تهیه و درست کردن ترخینه سنتی خوشمزه به روشی کرمانشاهی در منزل
دستور تهیه ترخینه خانگی خوشمزه و ترش در منزل

ترخینه ماده ای خشک و قرص مانند است که مردم محلی برخی استان ها مخصوصاً کردستان، ملایر، ایلام و لرستان در قدیم آن را با بلغور گندم و ماست درست می کنند و برای پخت آش ترخینه یا سوپ ترخینه و غذاهای دیگر استفاده کنند. اما مردم امروزی ترجیح می دهند ترخینه آماده را از عطاری فروشی ها تهیه کنند. به هر حال اگر دوست داشتید ترخینه را به صورت سنتی در منزل درست کنید، ما در این آموزش آشپزی سنتی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم ترخینه خانگی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی ساده بتوانید در منزل ترخینه خوشمزه و سنتی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه آش ترخینه خانگی خوشمزه
طرز تهیه آش ترخینه خانگی خوشمزه
آش ترخیه از آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که بیشتر در مناطق کرمانشاه ...
مواد لازم ترخینه
بلغور گندم نیم کیلو
ماست ترش یک و نیم کیلو
نمک 1 قاشق‏ چایخوری
زردچوبه یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
زعفران نصف قاشق چایخوری
پونه خشک نصف قاشق چایخوری
مراحل تهیه ترخینه

1. برای درست کردن ترخینه خانگی، ابتدا گندم را به خوبی می شوییم و بعد در یک ظرف آن را به مدت 6 ساعت خیس می کنیم تا نفخ آن از بین برود. بعد از 6 ساعت آن را آبکشی می کنیم.

طرز تهیه سوپ ترخینه خانگی خوشمزه
طرز تهیه سوپ ترخینه خانگی خوشمزه
سوپ ترخینه همانند آش ترخینه یکی از سوپ های خوشمزه و سنتی کشورمان ...

2. حالا ماست ترش را هم می زنیم تا یکدست شود. بعد ماست هم زده را با گندم آبکشی شده در یک قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به آرامی بپزد. پس از یک ساعت، نمک، زردچوبه، فلفل، پونه و زعفران را اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا به خوبی همه مواد باهم مخلوط شود. 3. بعد از اینکه مواد داخل قابلمه حالت خمیری پیدا کرد، قابلمه ترخینه را از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا ترخینه کمی خنک شود. بعد از خنک شدن به اندازه یک چانه از خمیر بر می داریم و با دست آن را فرم می دهیم تا کمی صاف و تخت شود. سپس آن را در سینی می چینیم. 4. حالا بقیه مواد را به همین روش فرم می دهیم و روی سینی کنار هم می چنیم. سپس سینی حاوی ترخینه ها را در یک جای خشک قرار می دهیم تا آب آن ها گرفته و خشک شود. پس از اینکه ترخینه ها به طور کامل خشک شود، می توانید از آن ها برای پخت آش ترخینه، سوپ ترخینه یا هر غذای سنتی و محلی دیگر استفاده کنید. منبع : /baronak.com/7811-tarkhineh/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه ترخینه , دستور پخت ترخینه , ترخینه ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 14 شهريور 1398
.

طرز تهیه سوپ ترخینه

سوپ ترخینه ، آموزش کامل طرز تهیه و پخت سوپ ترخینه خوشمزه و مجلسی در منزل ، soap tarkhineh
دستور پخت سوپ ترخینه سنتی و خوشمزه در منزل

سوپ ترخینه همانند آش ترخینه یکی از سوپ های خوشمزه و سنتی کشورمان می باشد. مواد اصلی این سوپ، ترخینه می باشد و شما می توانید آن را از عطاری فروشی ها تهیه کنید و یا اینکه ترخینه را خودتان به صورت سنتی در منزل درست کنید. من قبلا طرز تهیه ترخینه خانگی را در این پست نوشتم. سوپ ترخینه ترکیه و سوپ ترخینه محلسی لرستان و کرمانشاه از معروف ترین سوپ های ترخینه می باشد و حتی در برخی از استان ها این سوپ را به عنوان سوپ سرماخوردگی هم درست می کنند. به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ ترخینه آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ ترخینه را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش سنتی آشپزی بتوانید در منزل سوپ ترخینه خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه سوپ اسپانیایی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه سوپ اسپانیایی خوشمزه و مجلسی
سوپ اسپانیایی یک سوپ عالی و بی نظیر است که هم بسیار خوشمزه می باشد و...
مواد لازم سوپ ترخینه 4 تا 5 نفر
ترخینه خشک دو عدد
آب گوشت یا مرغ یک لیتر
سبزی سوپ (تره، جعفری، گشنیز، برگ چغندر، اسفناج و برگ سیر) یک پیمانه
دوغ ترش یک لیوان
پیاز یک عدد
سیر دو تا سه حبه
مراحل تهیه سوپ ترخینه

1. برای درست کردن این سوپ خوشمزه ابتدا ترخینه ها را خوب می شوییم و آبکش می کنیم. بعد در یک لیوان مقداری آب ولرم می ریزیم و ترخینه ها را داخل لیوان می اندازیم تا نرم و جدا شوند. 2. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم و بعد مقدار سیر گفته شده را به صورت ریز رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. حالا آب گوشت یا آب مرغ را اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب بجوشد. 3. پس از اینکه آب داخل قابلمه جوشید، حرارت را کم می کنیم و ترخینه ها را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا ترخینه ها کمی بپزد. سپس سبزی سوپ ترخینه را اضافه می کنیم و بعد از جند بار هم زدن، ادویه، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم. 4. بعد از اضافه کردن ادویه جات لازم حالا به مدت نیم ساعت صبر می کنیم تا سبزی سوپ هم بپزد. در انتهای پخت دوغ را هم اضافه می کنیم و بعد صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد. 5. پس از اینکه سوپ ترخینه ما پخت، می توانیم آن را به همراه ماست و پودر سیر سرو کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ ترخینه خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

طرز تهیه سوپ ورمیشل
طرز تهیه سوپ ورمیشل
سوپ ورمشیل یا سوپ رشته فرنگی از سوپ های خوشمزه و مقوی می باشد که ...
نکات پخت سوپ ترخینه

سبزی سوپ ترخینه توجه کنید سبزی سوپ ترخینه شامل نسبت های مساوی از تره، جعفری، گشنیز، برگ چغندر، اسفناج و برگ سیر می باشد. البته لازم نیست همه سبزی ها را داشته باشید. سه تا چهار نوع سبزی کافی است. منبع : baronak.com/7799-soap-tarkhineh/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه سوپ , طرز تهیه سوپ ترخینه , دستور پخت سوپ ترخینه ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 14 شهريور 1398
.

طرز تهیه کیک عسل روسی

کیک عسل روسی ، دستور پخت کیک عسل روسی خوشمزه و مجلسی در منزل ، russian honey cake
دستور پخت کیک عسلی روسی هشت لایه ساده در منزل

کیک عسل روسی نوع کیک لایه ای خوشمزه می باشد و طرفدارن خاصی دارد. معمولا کیک های عسل روسی هشت لایه دارند. لایه های این کیک خوشمزه شبیه بیسکویت است و برای بین لایه های این کیک از کرم های دلخواه نظیر کرم کاستارد، کرم شیرعسلی و یا خامه استفاده می شود. من همیشه برای بین لایه های کیک عسل روسی از کرم کاستارد استفاده می کنم چون طبق تجربه ام طعم و مزه کیک عسل روسی با خامه یا کرم شیرعسلی هیچ وقت به پای کیک عسل روسی با کرم کاستارد نمی رسد. البته شما می توانید از کرم های دیگر نظیر کرم شیرعسلی برای لایه های کیک استفاده کنید. برای همین ما در این پست هم طرز تهیه کرم کاستارد و هم طرز تهیه کرم شیرعسلی را آماده کرده ایم و شما می توانید با توجه به سلیقه و یا ذائقه خود از کرم کاستارد یا کرم شیر عسلی برای این کیک استفاده کنید. به هر حال اگر با طرز تهیه کیک عسل روسی آشنایی ندارید ما در این آموزش شیرنی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک عسل روسی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش کیک پزی در خانه به آسانی بتوانید کیک عسل روسی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

طرز تهیه کیک گیلاس با خامه
طرز تهیه کیک گیلاس با خامه
کیک گیلاس یک نوع کیک میوه ای پرطرفدار با طعم و مزه خاص می باشد و ...
مواد لازم کرم کاسترد
زرده تخم مرغ 4 عدد
شکر سه چهارم پیمانه
وانیل 1 قاشق چایخوری
آرد نصف پیمانه
کره 220 گرم
مراحل تهیه کرم کاستارد مخصوص کیک روسی

1. ابتدا کرم مخصوص کیک روسی را آماده می کنیم تا خنک شود. برای این کار زرده تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ با شکر وانیل هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند و یکدست شود. سپس آن را کنار می گذاریم. 2. در ادامه یک قابلمه شیر و آرد را می ریزیم و هم می زنیم تا آرد به طور کامل داخل شیر حل شود و یکدست شود. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و به صورت مرتب هم می زنیم تا غلیظ تر شود. مواظب باشید نباید بجوشد. 3. بعد از 5 تا 6 دقیقه شیر داغ را به تدریج به زرده اضافه می کنیم و همزمان هم می زنیم تا زرده ها نبندد. حالا دوباره مواد را به قابلمه بر می گردانیم و این بار روی شعله ملایم به مدت 7 تا 8 دقیقه می گذاریم. 4. سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کره هم دما با محیط را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره داخل مخلوط آب شود. حالا روی کرم آماده شده را با نایلونی که با کرم در تماس باشد می پوشانیم تا کرم رویه نبندد و بعد کرم را داخل یخچال می گذاریم تا خنک و غلیظ شود.

طرز تهیه کیک آلبالو با ماست
طرز تهیه کیک آلبالو با ماست
کیک آلبالویی یکی از کیک های خوشمزه و مجلسی شیک می باشد و ...
مواد لازم کرم شیرعسل کاراملی
شیر عسل دو قوطی
کره 400 گرم
مراحل تهیه کرم شیر عسل کارامی

1. ابتدا قوطی های شیر عسل را در قابلمه قرار می دهیم و داخل قابلمه تا حدی آب می ریزیم که روی قوطی ها را بپوشاند. پس از ریختن آب، حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب داخل قابلمه بجوشید. 2. پس از اینکه آب جوشید، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و به مدت 2 ساعت صبر می کنیم تا آب بجوشد. در این مدت زمان اگر ارتفاع آب داخل قابلمه از قوطی ها پایین آمد می توانید آب جوش اضافه کنید. 3. پس از دو ساعت حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و بعد از 5 دقیقه قوطی ها را از داخل قابلمه بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا قوطی کمی خنک شود و به دمای اتاق برسد. توجه کنید به هیچ وجه درب قوطی ها را پس از بیرون آوردن از قوطی باز نکنید. چون قوطی می ترکد و تمامی محتوای داخل آن بیرون می ریزد. 4. در ادامه کره را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا پف کند. سپس شیرعسل کارامی شده را به کره اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا کرم یکدستی بدست بیاید. هم اکنون کرم شیر عسل کارامی ما آماده است و شما می توانید آن را تا 10 روز در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی خوشمزه و پف دار
طرز تهیه کیک اسفنجی خوشمزه و پف دار
همیشه از من می پرسند که چکار کنیم که کیک اسفنجی مون پف دار شود و عالی پف کند؟ ...
مواد لازم کیک عسل روسی
عسل ۱۱۸گرم یا نصف پیمانه
شکر ۱۰۰گرم یا نصف پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد بزرگ
کره ذوب شده ۱۷۰گرم یا ۳/۴ پیمانه
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
سرکه سفید ۱ قاشق سوپ خوری
آرد 300 گرم
مراحل تهیه کیک عسل روسی

1. برای درست کردن کیک عسل روسی، در یک قابلمه عسل، شکر، تخم مرغ و کره ذوب شده را مخلوط می کنیم. همچنین در یک کاسه کوچک جوش شیرین و سرکه را مخلوط می کنیم تا جوش واکنش نشان بدهد. سپس آن را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. 2. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و به مدت 7 تا 8 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط حجمش دو برابر شود و رنگ آن کمی تیره شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و به آرامی با آرد مخلوط می کنیم. 3. حالا خمیر آماده شده را با دست جمع می کنیم اگر چسبناک بود، کمی آرد می زنیم. توجه کنید باید خمیر خیلی نرم باشد و چسبناک هم نباشد. حالا خمیر آماده شده را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و روی خمیرها را به مدت یک ساعت می پوشانیم. 4. حالا هر یک از خمیرها را به ترتیب بین دو نایلون با قطر 2 میلی متر باز می کنیم و با کاتر یا رینگ دلخواه برش می زنیم. در هر مرحله می توانیم دو تا از خمیرها را همزمان بپزیم. برای پخت خمیرهای آماده شده را در طبقه وسط فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 5 تا 6 دقیقه می گذاریم تا بپزد تا جایی که لبه خمیرها طلایی شود. 5. بعد از پخت کامل، خیمرها را از فر بیرون می آوریم و در توری می گذاریم تا خنک شود. بقیه خمیرها را هم به همین ترتیب در فر می پزیم و کنار می گذاریم. مواظب باشید لایه ها نشکنند. 6. پس از اینکه تمامی خمیرها را پختیم، یکی دو لایه را برای کاور کنار می گذاریم. برای شروع یک سایه می گذاریم و بعد لایه نازکی از کرم را می مالیم و تا لایه آخر به همین ترتیب ادامه می دهیم.

طرز تهیه و پخت کیک شربتی باقلوا
طرز تهیه و پخت کیک شربتی باقلوا
کیک باقلوا یک نوع کیک عربی می باشد و همانند کیک اسفنجی بافتی نرم و منسجم دارد و ...

7. در انتها روی لایه آخر کرم می زنیم و با پالت صاف می کنیم. حالا کیک عسل روسی آماده شده را به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم. سپس باقی مانده کرم را روی کیک می ریزیم و سطح و اطراف کیک را به طور کامل کاور می کنیم تا همه جای کیک با کرم پوشانده شود. 8. حالا لایه هایی که کنار گذاشته بودیم، با غذاساز پودر می کنیم و به اطراف و حتی سطح کیک می زنیم تا به طور کامل پوشانده شود. حالا کیک عسل روسی آماده شده را به مدت یک شب در یخچال استراحت می دهیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک عسل روسی خوشمزه لذت ببرید. منبع : baronak.com/7763-russian-honey-cake



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , کیک عسل روسی , دستور پخت کیک عسل روسی , طرز تهیه کیک عسل روسی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 13 شهريور 1398
.

طرز تهیه کتلت شکم پر

کتلت شکم پر ، طرز تهیه کتلت شکم پر خوشمزه و مجلسی ساده با ماست و تخم مرغ ، kotlet-shekam-por
دستور پخت کتلت شکم پر ساده و خوشمزه در منزل

کتلت شکم پر نوعی کتلت خوشمزه و مجلسی می باشد و طعم و مزه متفاوت تری نسبت به کتلت های دیگر دارد. اگر شما هم مثل من علاقه مند هستید طعم و مزه غذاهای متنوع را امتحان کنید، پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده طعم و مزه کتلت شکم پر با گوشت را امتحان کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت شکم پر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی در خانه بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کتلت شکم پر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این کتلت شکم پر با گوشت را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه کتلت نخود با گوشت
طرز تهیه کتلت نخود با گوشت
کتلت نخود یکی دیگر از کتلت های جدید و خوشمزه ای است که به راحتی ...
مواد لازم کتلت شکم پر
گوشت  ۱۵۰۰ گرم
پیاز  ۳ عدد
لپه  ۱ استکان
گشنیز یک دوم استکان
نعنا یک دوم استکان
ماست چکیده ۱ لیوان
تخم مرغ  ۱ عدد
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
ادویه گرام ماسالا به مقدار لازم
زنجبیل  ۱ قاشق چای خوری
فلفل سبز  ۳ عدد
زیره سیاه ۱ قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت کتلت شکم پر

1. برای شروع، ابتدا گوشت را به تكه‌ های درشت خرد می کنیم. سپس دریک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز خرد شده را به همراه گوشت تفت می دهیم.

طرز تهیه و پخت کتلت مرغ خوشمزه
طرز تهیه و پخت کتلت مرغ خوشمزه
کتلت مرغ از کتلت های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و دستور پخت ...

2. بعد از اینکه گوشت را تفت دادیم، سیر، نعنا، گشنیز، زیره، فلفل سبز، دارچین، زردچوبه، زنجفیل و لپه را هم به گوشت اضافه می کنیم و مقداری آب جوش می ریزیم تا گوشت با حرارت ملایم پخته شود.

3. وقتی گوشت و لپه كاملاً پخت و آبش کشیده شد، بعد از خنک شدن، مقداری پیاز داغ به آن اضافه می کنیم و مواد را دوبار چرخ می کنیم. سپس یك عدد تخم‌ مرغ و مقداری نمك به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

4. برای داخل كتلت، ماست آب گرفته را با مقداری گشنیز، نعنا، فلفل سبز و پیاز خیلی ریز خرد شده، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

5. در انتها برای آماده کردن کتلت ها، مقداری از مواد گوشتی را در دست برمی داریم و وسط آن را گود می کنیم. سپس از موادی که قبلا برای داخل کتلت آماده کرده ایم، به اندازه یك قاشق وسط كتلت می گذاریم و وسط آن را می بندیم و کتلت را گرد می کنیم.

6. حالا کتلت های آماده شده را در تابه با روغن داغ شده سرخ می کنیم. وقتی یک طرف کتلت ها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.

7. وقتی کتلت ها به طور کامل سرخ شد، آنها را در ظرف می چینیم و با خیار شور، گوجه و سس کچاب یا هر سس دلخواه دیگر سرو می کنیم.

طرز تهیه کتلت لپه با گوشت
طرز تهیه کتلت لپه با گوشت
کتلت لپه با گوشت چرخ کرده یک نوع شامی خوشمزه و عالی است که درست ...
نکات پخت کتلت شکم پر

برای پخت راحت، لپه را حتما از كمی قبل خیس كنید و یا اینکه 2بار آن را بجوشانید و آبش را خالی كنید و بعد بپزید. در صورت تمایل به ماست مقداری زرشک سرخ كرده و مغز گردو هم اضافه کنید.
منبع : baronak.com/7783-kotlet-shekam-por



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه کتلت , کتلت شکم پر , طرز تهیه کتلت شکم پر , دستور پخت کتلت شکم پر ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 13 شهريور 1398
.
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی