به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید

سوپ لوبیا سفید ، طرز تهیه و درست کردن سوپ لوبیا سفید خوشمزه و مجلسی در منزل ، soap-loobia-sefid
دستور پخت سوپ لوبیا سفید برای 4 تا 5 نفر

سوپ لوبیا سفید از جمله سوپ های خوشمزه و متفاوتی است که با آسانی قابل تهیه است. این سوپ یک غذای سبک اما کامل است و برای وعده نهار و شام سرو می شود و سوپ لوبیا سفید ایتالیایی از مشهورترین سوپ های جهان می باشد.

نکته جالب توجه این سوپ این است که به غیر از سوپ مخصوص کودک، این سوپ را هم می توان برای کودکان بالای هشت ماه درست کرد که بسیار مقوی است. فقط برای هضم کودکان می توانید سوپ را له یا میکس کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ لوبیا سفید آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ لوبیا سفید را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی آسان، به راحتی این سوپ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ لوبیا سفید 4 تا 5 نفر
گوشت 200 گرم
لوبیا سفید ۳ قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد متوسط
کره یک قاشق مرباخوری
هویج 1 عدد
کدو سبز 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
سیر 1 حبه
ساقه کرفس کوچک 1 عدد
رشته سوپ 1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
نعنا در صورت تمایل 1 قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت سوپ لوبیا سفید

1. برای شروع پخت، ابتدا لوبیا را چند ساعت قبل خیس می کنیم و با مقداری آب می گذاریم تا پخته شود. سپس در یک قابلمه مناسب گوشت را یک یا دوتکه کرده و پیاز نگینی خرد شده و کره را اضافه می کنیم. قابلمه را روی گاز می گذاریم و با شعله خیلی ملایم تفت می دهیم تا گوشت کمی تغییر رنگ دهد.

2. بعد پوست گوجه فرنگی را گرفته و رنده می کنیم و به قابلمه می ریزیم و دوباره تفت می دهیم. یک حبه سیر و مقداری هم زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم. یک لیوان آب می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت با حرارت ملایم کامل بپزد.

3. در ادامه ساقه کرفس، هویج و کدو را جداگانه به صورت نگینی خرد می کنیم و هر کدام را جداگانه بخارپز می کنیم و بعد از اینکه گوشت پخته شد، لوبیا سفید، هویج، کرفس و کدوی پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

4. اگر آب سوپ کم بود، به اندازه کافی آب می ریزیم و نمک غذا را چک می کنیم. بعد درب قابلمه را می گذاریم تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند و سوپ کاملا جا بیفتد.

5. در آخر، بعد از اینکه مواد سوپ پخته شد، رشته سوپ را بهش اضافه می کنیم و بعد از پنج دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و جعفری خرد شده و نعنا را روی سوپ می ریزیم تا با بخار داخل قابلمه، جعفری و نعنا بخارپز شود.

6. حالا سوپ آماده شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ لوبیا سفید خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن سوپ لوبیا سفید

توجه داشته باشید اگر می خواهید داخل سوپ سبزیجات اضافه کنید، همیشه سبزیجاتی مانند هویج و کدو سبز و...را از قبل بخار پز یا آب پز کنید و در آخر بریزید. چون گوشت زمان زیادی برای پخت می برد و تا این مدت سبزیجان له می شود.

برای مصرف کودکان می توانید سوپ را له کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 27 مرداد 1398
.

طرز تهیه سالاد عدس

سالاد عدس ، طرز تهیه و درست کردن سالاد عدس آموزش کامل ، salad-adas
دستور تهیه سالاد عدس در منزل

سالاد عدس یک سالاد فوق العاده خوشمزه و متفاوت است که بخاطر داشتن عدس، یک سالاد مقوی محسوب می شود. برای کسانی که از غذاهای چرب پرهیز دارند و دنبال سالاد یا غذاهای سالم و کم چرب هستن، سالاد عدس فوق العاده است. به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد عدس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سالاد عدس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این سالاد عدس خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس
طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس
سالاد اندونزی همانند سالاد ماکارونی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین ...
مواد لازم سالاد عدس
عدس پخته یک سوم پیمانه
سیر نصف یک حبه
خیار بزرگ ۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
پیاز قرمز ۱ عدد
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون فرابکر ۲ قاشق مرباخوری
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
مراحل تهیه سالاد عدس

1. برای شروع، ابتدا عدس را حدود دو ساعتی خیس می کنیم و بعد با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. 2. در این فاصله خیار، فلفل دلمه، پیاز، سیر و جعفری را به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. 3. بعد از اینکه عدس پخته شد، آن را آبکش می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم و مواد خرد شده را هم به عدس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. 4. سپس روغن، سرکه بالزامیک و سس خردل را با هم مخلوط کرده و به مواد بالا اضافه می کنیم و مقداری هم نمک و فلفل می ریزیم.

طرز تهیه سالاد الویه قالبی
طرز تهیه سالاد الویه قالبی
سالاد الویه از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که پیر و جوان ...
نکات درست کردن سالاد عدس

اگر تمایل دارید پروتئین بیشتری به این سالاد اضافه کنید، میتوانید ۶۰ گرم پنیر کم چرب را خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. منبع : baronak.com/7356-salad-adas/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 26 مرداد 1398
.

طرز تهیه بستنی هلویی

بستنی هلویی ، طرز تهیه و درست کردن بستنی هلویی خوشمزه و مخصوص در منزل ، bastani-holoi
دستور تهیه بستنی یخی و میوه ای هلو

بستنی هلو جزو بستنی های خوشمزه و عالی است که بسیار هم پرطرفدار است. برای کسانی که عاشق هلو هستند، بستنی هلویی پیشنهاد بسیار خوبی است تا از طعم بی نظیر هلو لذت ببرند. همانطور که می دانید هلو جزو میوه های خوش عطر و خوش طعم است که می توان از آن انواع دسرها را درست کرد. مانند دسر هلو، بستنی هلو و ژله هلو.

به هر حال اگر با طرز تهیه بستنی هلو آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسر بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این بستنی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این بستنی هلوی خانگی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم بستنی هلو
خامه صبحانه ۲ بسته
هلو رسیده ۵ عدد
شکر یک و نیم استکان
مراحل تهیه بستنی هلو

1. برای درست کردن این بستنی، ابتدا هلوها را پوست می گیریم و به شکل مکعبی خرد می کنیم و حدود نیم ساعتی در فریزر می گذاریم تا کمی منجمد شود.

2. بعد از یخ زدن هلوها، آنها را از فریزر در می آوریم و به همراه شکر و خامه در میکسر يا غذاساز می ریزیم و خوب میکس می کنیم تا کاملا پوره شود.

3. بعد از میکس کردن، آن را در ظرف فلزی می ریزیم و دوباره حدود 1 ساعت در فریزر می گذاریم تا کمی یخ ببندد. بعد از 1 ساعت از فریزر درمی آوریم و با چنگال هم می زنیم و دوباره در فریزر می گزاریم.

4. این کار را 4 بار تکرار می کنیم تا بستنی کامل یخ ببندد و آماده شود. بعد از آماده شدن بستنی آن را در ظرف بستنی خوری می ریزیم و با تکه های هلو تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی هلوی خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن بستنی هلو

در صورت شیرین بودن هلو می توانید نصف استکان شکر یا عسل استفاده کنید تا بستنی شما زیاد شیرین نشود. همچنین می توانید از ۱ استکان ماست خامه ای هم در مواد بستنی استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 25 مرداد 1398
.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

خوراک لوبیا سبز ، طرز تهیه و پخت خوراک لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی مخصوص در منزل برای مهمانی ، khorak-loobia-sabz
دستور پخت خوراک لوبیا سبز مخصوص مرحله به مرحله در منزل

خوراک لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و عالی است که به راحتی قابل تهیه است. این خوراک خوشمزه را می توان هم به عنوان یک غذای سبک سرو کرد، هم به عنوان خورش همراه با برنج کته یا آبکش میل کرد. لوبیا سبز جزو سبزیجات مقوی و خوشمزه است که می توان از آن در غذاهای مختلفی استفاده کرد. مانند کوکوی لوبیا سبز، خوراک لوبیا سبز و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی با عکس بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این خوراک خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله تهیه کنید.

مواد لازم خوراک لوبیا سبز 4 نفر
گوشت خورشتی  400 گرم
پیاز  1 عدد
لوبیا سبز 300 گرم
هویج 2 عدد
سیب زمینی  2 عدد
گوجه فرنگی  2 عدد
رب گوجه فرنگی  2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل  به میزان لازم
چوب دارچین  یک تکه کوچک
مراحل تهیه و پخت خوراک لوبیا سبز

1. برای درست کردن خوراک لوبیا سبز خوشمزه، اول پیاز را نگینی خرد می کنیم و در قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سرخ شود. وقتی طلایی شد، گوشت را اضافه کرده و باز تفت می دهیم. مقداری هم نمک، زردچوبه و فلفل به گوشت می زنیم.

2. سپس گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و همراه با رب به گوشت اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود.

3. بعد لوبیا سبز را بعد از خرد کردن، چند دقیقه در تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. هویج ها را هم حلقه ای خرد می کنیم و به همراه لوبیا تفت داده شده به قابلمه گوشت اضافه می کنیم.

4. یک یا دو لیوان هم آب جوش به قابلمه می ریزیم و حدود نیم ساعت الی 45 دقیقه صبر می کنیم تا مواد با حرارت ملایم پخته شود. برای عطر و طعم بهتر غذا می توانید یک تکه دارچین به آن اضافه می کنیم.

5. در انتهای پخت سیب زمینی ها را هم مکعبی خرد می کنیم و به قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا سیب زمینی ها پخته و غذا خوب لعاب بیندازد.

غذای آماده شده را در ظرف می کشیم و همرا با نان یا به عنوان خورش در کنار برنج سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه لوبیا سبز لذت ببرید.

source : chideman_sofre



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه خوراک , خوراک لوبیا سبز , دستور پخت خوراک لوبیا سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1398
.

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرغ شکم پر ، طرز تهیه و دستور پخت مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی مخصوص در منزل ، morgh shekam por
دستور تهیه مرغ شکم پر خانگی خوشمزه با فر و بدون فر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که در تمام نقاط کشور جزو غذاهای معروف و پرطرفدار می باشد. مرغ شکم پر را می توان با مواد و روش های مختلف طبخ کرد. برای مثال می توانید آن را در فر درست کنید و هم بدون فر در قابلمه و یا در دیگ و یا مایکروفر که در هر حالت اگر به روش اصولی و صحیح طبخ شود، خوشمزه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه مرغ شکم پر آشنایی ندارید، ما در این آموزش بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم مرغ شکم پر
مرغ درسته 1 عدد
نمک  1 پیمانه
کاغذ آلومینیومی به میزان لازم
آب لیمو ترش  نصف فنجان
زعفران دم کرده  
مواد لازم داخل شکم مرغ
گردو  2 قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده  2 قاشق غذاخوری
رب انار ۳ قاشق غذاخوری
پیاز داغ  2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای خلالی شده  1 عدد
مراحل تهیه و پخت مرغ شکم پر

1. برای شروع، ابتدا مرغ را بدون اینکه پوستش را بگیریم، خوب می شوییم و داخل آن را تمیز می کنیم. مخصوصا داخل ستون فقرات را کامل تمیز می کنیم تا مرغ بعد از پخت، بوی نامطبوعی نداشته باشد.

2. سپس آب لیمو، زعفران، نمک، فلفل و آویشن را با هم مخلوط می کنیم و روی مرغ می ریزیم تا مرغ ما طعم دار شود. مرغ را حدود یک ساعتی کنار می گذاریم تا طعم ادویه ها را بگیرد و حسابی مزه دار شود.

3. بعد از یک ساعت، در یک ظرف پیاز داغ، گردو، گشنیز، فلفل دلمه ای و رب انار را مخلوط می کنیم و داخل شکم مرغ می ریزیم و بعد شکمش را می دوزیم و پاهای مرغ را هم با یک تکه نخ به هم می بندیم تا موقع پخت باز نشود.

4. حالا مرغ را داخل فویل یا کاغذ آلمینیومی می پیچیم. به طوری که فویل تمام قسمت های مرغ را بپوشاند. سپس یک قابلمه مناسب برمی داریم و کف آن نصف پیمانه نمک می ریزیم.

5. در انتها مرغ فویل پیچ شده را در قابلمه می گذاریم و مجددا روی آن نصف پیمانه نمک می ریزیم. دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت 2 ساعت روی حرارت کم قرار می دهیم تا کاملا پخته شود. قابلمه دراین حالت مانند فرعمل می کند.

6. بعد از پخته شدن مرغ، در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و مرغ را به آرامی از فویل در می آوریم و در تابه سرخ می کنیم. یک طرف مرغ که پایین هست کامل سرخ می شود، بعد می توانید به آرامی طرف دیگر را هم بر گردانید تا سرخ شود.

7. مرغ سرخ شده را در دیس می کشیم و و با زیتون و جعفری و ریحان تزیین کرده و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی با سس کچاپ یا هر سس دیگری که دوست داشتید لذت ببرید.

نکات پخت مرغ شکم پر

مرغ شکم پر در فر

برای راحتی کار شما می توانید مرغ شکم پر را در فر درست کنید. برای این کار مرغ شکم پر آماده شده را به مدت 2 ساعت داخل فر می گذاریم تا به طور کامل بپزد.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه مرغ شکم پر , مرغ شکم پر خانگی خوشمزه , دستور پخت مرغ شکم پر ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1398
.

طرز تهیه شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن شیرینی نخودچی خوشمزه و مجلسی در منزل ، shirini-nokhodchi
دستور تهیه شیرینی نخودچی در فر و مایکروفر مرحله به مرحله

شیرینی نخودچی همانند شیرینی برنجی از شیرینی های خوشمزه و خوش طعم قزوینی می باشد. جالب است بدانید بسیاری از بانوان خوش ذوق ایرانی، این شیرینی خوشمزه و ترد را برای عید نوروز درست می کنند و شاید برای همین است که با دیدن و یا شنیدن اسم شیرینی نخودچی یاد عید نوروز می افتیم.

توجه کنید اگر می خواهید شیرینی نخودچی خوشمزه و عالی درست کنید باید حتما از آرد نخودچی اعلا و با کیفیت و لطیف استفاده کنید. در این صورت اگر مطابق آموزش گفته شده در این مقاله آموزشی بارونک عمل کنید، شیرینی های نخودچی شما همانند شیرینی های بازاری، بسیار خوشمزه و خوش طعم خواهد شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی نخودچی آشنایی ندارید، ما در این دستور شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی نخودچی را آماده کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید این شیرینی خوشمزه را به صورت سریع و خانگی و مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم شیرینی نخودچی
آرد نخودچی اعلا 500 گرم - 4 لیوان فرانسوی پر سر صاف + یک چهارم لیوان
پودر قند الک شده 250 گرم - 2 لیوان فرانسوی سرخالی
روغن جامد 250 گرم - 1 لیوان فرانسوی پر
پودر هل 1 قاشق چایخوری استاندارد
نکات قبل از پخت شیرینی نخودچی

من همیشه برای شیرینی نخودچی از مقدار آرد نخودچی گفته شده 6 قاشق غذاخوری برمی داریم و به جای آن آرد سفید اضافه می کنم. بعد هر دو آرد را باهم مخلوط می کنم و سه بار الک می کنم.

همچنین توجه کنید به جای روغن جامد می توانید از کره یا مارگارین استفاده کنید. برای این کار به ازای هر 100 گرم روغن جامد باید 120 گرم کره جایگزین کنید.

مراحل تهیه و پخت شیرینی نخودچی

1. برای درست کردن شیرینی نخودچی خوشمزه در منزل، ابتدا در یک ظرف پودر قند و روغن جامد را مخلوط می کنیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا یکدست شود. در اواسط کار پودر هل را هم می زنیم و هم زدن را ادامه می دهیم.

2. سپس آرد را به آرامی اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. وقتی که همه آرد به خورد خمیر رفت، ورز می دهیم تا خمیر لطیف و نرمی داشته باشیم.

توجه کنید باید به اندازه ای ورز بدهید که وقتی مقداری از خمیر را با دست گلوله می کنیم، کاملا صاف و بدون ترک باشد. از ورز دادن زیادی خودداری کنید، چون که این کار موجب روغن انداختن خمیر می شود و شیرینی در فر خشک و ترکدار می شود.

3. حالا بر روی خمیر نایلون می کشیم و آن را به مدت یک شب در جای خنک قرار می دهیم تا خمیر خودش را بگیرد.

4. بعد از اینکه خمیر را استراحت دادید، بر روی سطح کار خود کمی آرد می پاشیم و خمیر را کم کم به ضخامت یک ساتی متر باز می کنیم و شروع به کاتر زدن می کنیم و خمیرهای کاتر زده شده را داخل سینی فر می چینیم. برای بهتر شدن نتیجه کار بعد از هر بار کاتر زدن، کاتر را در آرد سفید بزنید.

توجه کنید نباید از سینی لعابی فر استفاده کنید، چون با این سینی زیر شیرینی ها می سوزد و تیره رنگ می شود. سینی هم نیاز به چرب کردن ندارد. فر را هم با دمای 160 درجه سانتی گراد از 15 دقیقه قبل روشن می کنیم تا گرم شود.

5. حالا سینی حاوی شیرینی های نخودچی را داخل فر گرم شده با دمای 160 درجه و به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا شیرینی ها بپزد. مواظب باشید شیرینی ها نسوزد و تغییر رنگ ندهند.

بعد از اینکه شیرینی ها به خوبی پخت، سینی را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود. سپس شیرینی ها را از سینی جدا می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های نخودچی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی نخودچی

نگهداری

در صوتری که شیرینی نخودچی را با استفاده از روغن جامد یا روغن صاف قنادی درست کرده باشید ماندگاری این شیرینی زیاد است و شما می توانید این شیرینی را در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

منبع : baronak.com/7276-shirini-nokhodchi/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی نخودچی , طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1398
.

طرز تهیه خوراک کلم بروکلی

خوراک کلم بروکلی ، طرز تهیه و پخت خوراک کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی با مرغ و سیب زمینی در منزل ، khorak-kalam-brokli
دستور تهیه خوراک کلم بروکلی و مرغ خوشمزه در خانه

خوراک کلم بروکلی و مرغ از غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است که به آسانی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه برای کسانی که از غذاهای تکراری و سنگین خسته شدند، پیشنهاد خوبی است. همچنین برای کسانی که از غذاهای چرب پرهیز دارند، یک غذای رژیمی محسوب می شود.

برخی افراد خوراک بروکلی و مرغ را تحت عنوان خورش بروکلی و مرغ درست می کنند و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک بروکلی و مرغ با سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خوراک بروکلی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی این خوراک خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

توجه کنید با مواد لازم گفته شده می توانید برای 2 نفر خوراک کلم بروکلی درست کنید. در صورتی که می خواهید برای 4 نفر یا 6 نفر خوراک کلم بروکلی درست کنید، می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم برای خوراک کلم بروکلی 2 نفر
سینه مرغ 1 عدد
کلم بروکلی  200 گرم
سیب زمینی  2 عدد
پیاز قرمز  1 عدد
سیر 3 حبه
روغن زیتون  2 قاشق غذاخوری
مغز گردو  4 عدد
نمک، فلفل و آویشن  به میزان لازم
زرشک  یک سوم فنجان
مراحل تهیه و پخت خوراک کلم بروکلی

1. برای شروع، ابتدا فر را از قبل روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود. سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به تکه های کوچک خرد می کنیم.

2. سیب زمینی های خرد شده را در ظرفی می چینیم و مقداری نمک، فلفل و یک قاشق هم روغن زیتون روی آنها اسپری می کنیم تا سیب زمینی ها خوب مزه دار شود. بعد ظرف سیب زمینی را به مدت 15 دقیقه درون فر می گذاریم.

3. کلم بروکلی و سینه ی مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. پیاز را هم خلالی خرد کرده و سیر را هم کاملا له می کنیم و کنار می گذاریم.

4. حالا در یک تابه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون می ریزیم و پیاز خلال شده و سیر را در روغن زیتون کمی تفت داده و کلم بروکلی و مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

5. سپس مقداری نمک، فلفل، آویشن و گردو اضافه می کنیم و بعد از اینکه مواد داخل تابه را تفت دادیم، یک دوم لیوان آب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت ملایم مرغ و بروکلی بپزد.

6. بعد از پختن مرغ و کشیده شن آب تابه، سیب زمینی های پخته شده در فر را به مواد تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خوراک آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و با زرشک تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه بروکلی و مرغ با سیب زمینی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: خوراک , طرز تهیه خوراک , طرز تهیه خوراک کلم بروکلی , دستور پخت خوراک کلم بروکلی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 23 مرداد 1398
.

طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

قارچ پلو با گوشت چرخ کرده ، طرز تهیه و پخت قارچ پلو با گوشت چرخ کرده به صورت خوشمزه در منزل و مرحله به مرحله
دستور تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده در منزل

قارچ پلو با گوشت چرخ کرده از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که به راحتی در منزل قابل تهیه است. این پلو بسیار پرطرفدار است، مخصوصا برای کسانی که عطر و طعم قارچ را دوست دارند، پیشنهاد خوبی است. قارچ پلو را می توان به دو روش دیگر هم درست کرد. از جمله قارچ پلو با مرغ، قارچ پلو با گوشت.

به هر حال اگر با طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه قارچ پلو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این قارچ پلوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم قارچ پلو 4 نفر
برنج 4 پیمانه
گوشت چرخ کرده  200 گرم
قارچ  5 تا 6 عدد
هویج  1 عدد
پیاز 1 عدد
روغن  به میزان لازم
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
پودر سیر و ادویه کاری  به میزان لازم
رب گوجه فرنگی  1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

1. برای درست کردن قارچ پلو با گوشت چرخ کرده ابتدا، برنج را چند ساعت قبل با آب ملایم خیس می کنیم. در این فاصله گوشت چرخ شده را با نصف پیاز رنده شده مخلوط می کنیم. کمی نمک و فلفل و زردچوبه هم اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم و کنار می گذاریم.

2. بعد نصف دیگر پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس هویج را هم پوست می گیریم و مکعبی کوچک خرد می کنیم و به پیاز تفت داده شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

3. وقتی هویج ها کمی نرم شد، کمی نمک و زردچوبه و یک قاشق رب به تابه اضافه می کنیم و یک یا دو لیوان آب می ریزیم و صبر می کنیم تا به جوش بیاید.

4. حالا با گوشت ورز داده شده، کوفته قلقلی های کوچکی درست می کنیم و به مواد تابه که در حال جوشیدن است، اضافه می کنیم. البته می توان کوفته قلقلی ها را در روغن داغ سرخ کنیم.

5. در ادامه قارچ ها را می شوییم و با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها یک قاشق آبلیمو به قارچ ها اضافه کنید.

6. بعد از اینکه قلقلی ها پخته شد و آب مواد داخل تابه کشیده شد، قارچ های تفت داده شده را هم به مواد اضافه می کنیم و نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه مواد را اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

7. حالا برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن، وقتی برنج نرم شد، آن را آبکش می کنیم. بعد کف قابلمه را با کمی روغن چرب می کنیم و به دلخواه ته دیگ نان یا سیب زمینی  می چینیم.

8. در انتها یک لایه برنج و یک لایه از مواد آماده شده در قابلمه می ریزیم و به همین ترتیب همه برنج و مواد را داخل قابلمه می ریزیم. بعد دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را روی حرارت کم قرار می دهیم تا قارچ پلوی ما به خوبی دم بکشد.

9. بعد از دم کشیدن قارچ پلو آن را در دیس می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این قارچ پلوی خوشمزه با گوشت قلقلی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/7241-gharch-polo-ba-gosht-charkh-karde/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه برنج , قارچ پلو , طرز تهیه قارچ پلو , قارچ پلو با گوشت , قارچ پلو با گوشت چرخ کرده ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 23 مرداد 1398
.

طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی ، دستور پخت عدسی خوشمزه و مجلسی در منزل برای 2 تا 4 نفر ، adasi
دستور تهیه عدسی لعاب دار خانگی مرحله به مرحله

عدسی یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که به راحتی قابل تهیه است. کسانی که از غذاهای گوشتی پرهیز دارند و دنبال غذاهای گیاهی هستند عدسی یک غذای عالی و مقوی است. عدسی را به عنوان صبحانه یا میان وعده هم سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه عدسی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه عدسی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این عدسی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای تهیه عدسی
عدس  یک پیمانه
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت عدسی

1. برای درست کردن عدسی، ابتدا عدس را پاک می کنیم و با آب ولرم خوب می شوییم و حدود یک ربع با آب سرد خیس می کنیم. بعد از یک ربع، آب عدس را عوض می کنیم و با مقداری آب سرد روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و پخته شود.

2. بعد پیاز را نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن در تابه تفت می دهیم. کمی هم نمک و زرد چوبه اضافه می کنیم. سپس سیب زمینی را هم نگینی خرد کرده و به تابه پیاز می ریزیم و تفت می دهیم تا سیب زمینی ها نرم شوند.

3. در ادامه ۱عدد گوجه فرنگی متوسط را پوست می گیریم و ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. وقتی همه مواد خوب تفت خورد، نمک، فلفل و رب را هم می ریزیم و حرارت را خاموش می کنیم.

4. در انتها وقتی عدس به خوبی پخته شد، مواد آماده شده را به عدس در حال جوش اضافه می کنیم و حرارت را خیلی کم می کنیم تا عدسی خوب جا بیفتد.

5. بعد از 10 دقیقه که عدسی به خوبی لعاب انداخت، آن را در ظرف می کشیم و همراه با نان و سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این عدسی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: عدسی , طرز تهیه عدسی , آموزش آشپزی , طرز تهیه عدسی خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 23 مرداد 1398
.

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز

کوکوی لوبیا سبز، طرز تهیه و پخت کوکوی لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی مخصوص با گوشت چرخ کرده و تخم مرغ در خانه ، koo-koo-loobia-sabz
دستور تهیه کوکوی لوبیا سبز خانگی خوشمزه و مخصوص

کوکوی لوبیا سبز از کوکوهای خوشمزه و پرطرفداری است و طعم متفاوتی با کوکوهای دیگر دارد و یک نوع غذای گیاهی و مقوی محسوب می شود. کوکوی لوبیا سبز به راحتی قابل تهیه و پخت است و برخی از افراد آن را با سیب زمینی و برخی دیگر به صورت رژیمی درست می کنند.

همانطور که می دانید کوکوها انواع مختلفی دارد که هم به عنوان میان وعده سرو می شود و هم می توان برای یک وعده غذای سبک آن را درست کرد. از جمله کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی و کوکوی پیاز.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی جدید بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این کوکوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم کوکوی لوبیا سبز 4 تا 5 نفر
لوبیا سبز  نیم کیلو
گوشت چرخ کرده  ۲۰۰ گرم
پیاز  1 عدد
تخم مرغ  ۴ عدد
آرد  ۳ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان دلخواه
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده  نصف فنجان
مراحل تهیه و پخت کوکو لوبیا سبز

1. برای پخت کوکو، ابتدا لوبیاها را خیلی ریز خرد می کنیم و با مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. بعد از پخته شدن لوبیا، آن را آبکش می کنیم تا آبشان کامل خشک شود.

2. سپس پیاز را رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخ کرده در یک تابه با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. مقداری، نمک زردچوبه و فلفل هم می ریزیم. بعد از تفت دان پیاز و گوشت، لوبیای آبکش شده را هم به تابه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

3. در یک کاسه تخم مرغ ها را می شکنیم و با زعفران دم کرده و گردو مخلوط می کنیم. آرد را هم به تخم مرغ اضافه می کنیم و به آرامی با همزن دستی می زنیم تا مواد یکدست شود. حالا مخلوط تخم مرغ و آرد را با مواد لوبیا و گوشت مخلوط می کنیم.

4. در انتها در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و داغ می کنیم. سپس به آرامی مواد کوکو را داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. شعله را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو با حرارت ملایم پخته شود.

5. وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد، آن را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و برمی گردانیم تا طرف دیگر کوکوها هم سرخ شود. بعد از پخته شدن کوکوها، آن را در ظرف سرو می کشیم و با گوجه و خیارشور تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکوی لوبیا سبز خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کوکو , کوکو لوبیا سبز , طرز تهیه کوکو لوبیا سبز , دستور پخت کوکو لوبیا سبز , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 18 مرداد 1398
.
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی